Hoe we hier begonnen

In augustus 1996 kwam Gerard met zijn 2 kinderen naar Wijk en Aalburg. Hij zocht een bakkerij waar hij met beide kinderen bij kon wonen en dat was hier het geval. Na een maand hevig klussen kon er gebakken worden en was het huis ook bewoonbaar. 15 oktober ging de winkel weer open.

Na een jaartje kwam Gerard Suus tegen, en zoals Gerard altijd zegt: ze is nooit meer weggegaan. Samen bouwden ze de bakkerij en winkel uit tot wat hij nu is.

Gerard als bevlogen bakker en altijd al wars van allerlei toevoegingen, ook altijd te porren voor iets nieuws zag wel dat de “gewone” bakker niet kon blijven bestaan. Als kleine bakker kun je niet op tegen de grote bakkers en de supermarkten. En toen Suus in de winkel verschillende mensen sprak over hun voeding, wisten we dat het anders moest. Ook kregen we in diezelfde tijd een mailing van de meelleverancier, die iemand zocht om te proefbakken met biologisch meel. Dat was een kolfje naar Gerard zijn hand.

Na een half jaar proberen en weer proberen, iets veranderen en weer proberen was de tijd voor ons rijp om ook zelf voor biologisch te gaan. Vol passie gingen we er tegenaan. Maar al was de tijd voor ons rijp, voor de meeste mensen (nog) niet.

Vooral in het begin was het een moeilijke tijd, want niemand zat te wachten op een bakker die anders was dan andere bakkers, en biologisch, wat was dat eigenlijk. Dat hoeven we helemaal niet maar langzaamaan begonnen de mensen Gerard en zijn broden te waarderen en begon de winkel weer te lopen. We gingen ons steeds meer verdiepen (en doen dat nog steeds) in wat biologisch nu precies is, wat willen we nog anders en konden we hier op een klein dorpje onze winkel verder uitbouwen?

En ook nu viel alles op zijn plek: op vraag van klanten begonnen we met droge kruidenierswaren en wat koel en vrieswaren. In eerste instantie alleen de artikelen die rechtstreeks met brood te maken hadden, maar gaandeweg is dit uitgegroeid tot een winkel met een vrij compleet assortiment.

Wij werken hier nog steeds met veel plezier aan verder en verdiepen in wat we verkopen is een must voor ons geworden,